Jak zaprojektować logo dla mojego foodtrucka?

Udostępnij

Autor Anna Kerkel
19 stycznia, 2021

Jeśli wpadłeś już na genialną nazwę dla Twojego foodtrucka , czas zadbać o twarz interesu - zrób to projektując swoje własne logo! Logo to nic innego jak tożsamość interesu, dzięki której marka staje się bardziej rozpoznawalna wśród lokalnych smakoszy. Z tego również powodu Twoje logo powinno wyróżniać się na tle innych foodtrucków.  

Udostępnij

Jeśli wpadłeś już na genialną nazwę dla Twojego foodtrucka , czas zadbać o twarz interesu – zrób to projektując swoje własne logo! Logo to nic innego jak tożsamość interesu, dzięki której marka staje się bardziej rozpoznawalna wśród lokalnych smakoszy. Z tego również powodu Twoje logo powinno wyróżniać się na tle innych foodtrucków.  

Podobnie jak w przypadku nadania nazwy foodtruckowi, logo musi również odzwierciedlać rodzaj kuchni (np. regionalny lub międzynarodowy), styl i osobowość pomysłodawcy oraz powinno trafiać do grupy docelowej. Należy poświęcić temu jak najwięcej czasu. Logo będzie widoczne nie tylko na samym foodtrucku, ale również na serwetkach, rachunkach, wizytówkach i oczywiście na stronach internetowych, czy też portalach społecznościowych. Elementy dekoracji foodtrucka oraz akcenty znajdujące się na zewnątrz lub w środku powinny opierać się na kolorystyce i designie logo.  

Tworzenie niepowtarzalnego logo dla mojego foodtrucka

Samodzielne stworzenie dobrego logo jest trudniejsze, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Jeśli myślisz teraz o stworzeniu logo w programie Paint lub jakimkolwiek darmowym generatorze logo, radzimy, byś od razu skontaktował się z biurem projektowym. Dalsze porady i wskazówki znajdziesz bliżej końca artykułu. Pomyśl dwa razy zanim zaczniesz korzystać z programów takich jak Gimp lub Photoshop. Te programy są idealne do obróbki obrazu, ale nie nadają się do tworzenia logo. Jeżeli znane są Ci terminy takie jak grafika wektorowa, Illustrator czy Gravit, niniejsze wskazówki dotyczące tworzenia idealnego gastrologo okażą się wręcz zbawienne:  

1. Mniej znaczy więcej

To zasada, która od początku XX wieku wygłaszana jest przez architektów, projektantów i szeroko rozumianych artystów. Jest to również zasada przypisana do tworzenia logo, gdzie górują wyraźne kolory, kształty, linie oraz wyselekcjonowana, czytelna czcionka. Logo powinno być łatwo rozpoznawalne zarówno jako mały emblemat, jak i w dużym formacie. Powinno być przede wszystkim czytelne za pomocą słownych znaków towarowych. Dodanie zbyt wielu szczegółów nie tylko odwraca uwagę klienta, ale utrudnia również dopasowanie logo do różnych rozmiarów lub kolorów tła. Przemyślenie to naprowadza nas na kolejną radę, mianowicie:  

2. Bądź elastyczny

Logo należy stworzyć w wielu różnych formatach, aby dobrze prezentowało się nie tylko na foodtrucku, ale także na serwetkach czy profilach społecznościowych. Należy na początku zająć się tworzeniem grafiki wektorowej. Format ten można z łatwością wykorzystać do dużych szablonów drukarskich, na przykład w formie naklejek lub plakatów. Szablon wektorowy można następnie przekonwertować na inne formaty obrazów na potrzeby różnych stron internetowych lub portali społecznościowych. W przypadku social media, należy wziąć pod szczególną uwagę odpowiednie wymiary postów i zdjęć profilowych. Okrągłe lub kwadratowe logo w większości przypadków okazuje się znacznie lepszym designem niż ciąg liter. Wraz ze stworzeniem kolorowego logo warto również zadbać o stworzenie jego czarno-białej wersji, np. na potrzeby nagłówków, faktur czy serwetek. Istnieją następujące wersje dla Twojego logo: 

We wszystkich wyżej wspomnianych wersjach, logo powinno być wyraźnie rozpoznawalne, a przede wszystkim powinno się dobrze prezentować na pierwszy rzut oka! 

3. Wybór koloru foodtruckowych logo

Schematy kolorystyczne wymagają tutaj dogłębnej analizy. Ludzka psychika przypisuje poszczególnym kolorom różne znaczenia, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania logo. Każdy kolor niesie za sobą pozytywne lub negatywne konotacje. Ogólnie rzecz biorąc:

Do ciepłych odcieni zaliczają się kolor żółty, pomarańczowy oraz czerwony. Z kolei niebieski jest uważany za kolor chłodny. Jeśli menu ogranicza się do danej kultury, regionu lub państwa, logo może też przyjąć barwy narodowe, które kojarzą się z ofertą gastronomiczną. Należy jednak w tym miejscu pamiętać, że konkurencja mogła już wcześniej wpaść na podobny pomysł. 

4. Minimalizm czy ekstrawagancja – oto jest pytanie

Logo powinno zawsze odzwierciedlać rodzaj interesu. Nie warto zatem czerpać inspiracjię ze znanych logo ani korzystać z tanich generatorów designu – chyba że naprawdę masz bardzo ograniczony budżet. Logo innych foodtrucków mogą posłużyć jako inspiracja, jednak pamiętaj o zachowaniu oryginalności przy planowaniu swoich własnych projektów. Celem nie jest wyważanie otwartych drzwi, a skorzystanie z kilku sprawdzonych reguł:  

  • Kontrasty tworzą napięcie. 
  • Kształty o formie „zamkniętej” zapamiętuje się o wiele szybciej. 
  • Symetryczny design wycisza i niesie za sobą pozytywne konotacje. 
  • Idealnie współgrają ze sobą również proporcjonalnie rozmieszczone elementy logo o równych rozmiarach. 
  • Białymi przestrzeniami między literami zwrócisz uwagę na najważniejsze szczegóły logo. 

Ekstrawaganckie i wyraziste logo będą bardziej odpowiednie dla nowoczesnych, niekonwencjonalnych foodtrucków, zaś standardową kolorystykę i kształty przypisuje się raczej tradycyjnej kuchni.  

5.Ponadczasowo piękne

Logo powinno być znakiem firmowym na długie lata. Oznacza to, że moda i trendy nie powinny w żaden sposób wpływać na design. Nie używaj przykładowo koloru benzyny tylko dlatego, że jest on obecnie na topie. Nie podążaj ślepo za trendami, nawet jeśli logo większości marek składa się tylko z jednej litery! Używanie różnych odcieni jednego koloru jest zakazaną praktyką podczas projektowania logo, zaś złote lub miedziane elementy geometryczne utrzymują się na topie przez maksymalnie jeden sezon. Odręcznie wykonany napis wygląda ładnie, ale trudno go rozszyfrować. 

Logo powinno wyglądać nowocześnie, jednak pamiętaj, by nie podążać za każdym nowo napotkanym trendem.  

Jeżeli po przeczytaniu powyższych wskazówek dalej uważasz, że samodzielne zaprojektowanie logo należy do ciężkich zadań, rozważ sięgnięcie po pomoc profesjonalistów.  

Zaprojektuj logo foodtrucka – jakie metody i koszty należy rozważyć

Profesjonalnie stworzone logo wiąże się z kosztami oscylującymi między 800 a 6 000 złotych. Ujawniamy, czego możesz się spodziewać po swojej inwestycji:  

  1. Najtańszą opcją jest wygenerowanie logo za pomocą odpowiedniego programu. Logo stworzone w ten sposób rzadko bywa unikatowe, rzadko daje satysfakcjonujący efekt, i raczej nie będzie odpowiednio dopasowane do Twojego foodtrucka. Tę opcję należy rozważyć tylko wtedy, gdy Twój budżet nie pozwala na większe wydatki.  
  1. Współpraca z freelancerem jest nieco droższa, ale wciąż w granicach normy. Freelancerów można znaleźć bezpośrednio w wyszukiwarce lub za pośrednictwem portali takich jak freelanceria.pl. Opcja ta jest szczególnie wskazana, jeśli masz już konkretne wyobrażenie o tym, jak powinno wyglądać Twoje logo. Odpowiednią ofertę można również znaleźć na podstawie portfolio projektantów.  
  1. Kolejnym sposobem na uzyskanie wielu ciekawych pomysłów jest konkurs na zaprojektowanie logo. Procedura ta jest szczególnie wskazana dla wszystkich tych, którzy nie wiedzą, w jak sposób powinno zostać zaprojektowane logo foodtrucka. Jest to niedrogi wariant działający znacznie na korzyść pomysłodawcy. 
  1. Najdroższą, a jednocześnie najwygodniejszą opcją jest zaczerpnięcie pomocy biur projektowych. Biura pozwalają na wspólne opracowanie projektów, a następnie tworzą kilka szkiców. Następnie należy jedynie wybrać spośród wszystkich projektów kilka ulubionych desingów. Większość biur pomaga również w kwestiach prawnych oraz kwestiach dotyczących tożsamości firm.  

Jeśli temat Cię zaciekawił, zapoznaj się z naszym artykułem jak zrobić foodtrucka.

Czy ten artykuł był pomocny? Tak Nie

Najnowsze posty

Kreatywne pomysły na prezent dla kucharza amatora i profesjonalisty!

Wybór prezentu dla pasjonata kuchni może być nie lada wyzwaniem. Niezależnie od tego, czy szukasz czegoś…

Czytaj więcej

Catering dla firm – czy to dobry pomysł na biznes?

Catering dla firm rośnie w siłę jako obiecujący segment rynku, przyciągając przedsiębiorców swoim potencjałem na długoterminowe…

Czytaj więcej

Jak wybrać dobrą torbę termiczną na jedzenie do zamówień z dowozem?

Wybór odpowiedniej torby termicznej do zamówień z dowozem to kluczowy krok, który może znacząco wpłynąć na…

Czytaj więcej

Jak wyliczyć koszt produkcji lodów? Zwiększ zyski lodziarni!

Lody to nie tylko letni przysmak, ale również poważny biznes. Z każdym rokiem popyt na lody…

Czytaj więcej