Tester samochodowy jest kompatybilny ze wszystkimi pojazdami posiadającymi interfejs OBD2. Nawet bez wcześniejszej wiedzy możesz z łatwością korzystać z narzędzia. Wystarczy podłączyć je do interfejsu OBD2 pojazdu, a sprzęt odczyta kody błędów. Zielone, żółte i czerwone diody LED sygnalizują błędy. Dzięki funkcji stopklatki urządzenie zapamiętuje ustalone kody i informacje o statusie. Obejmuje to kody błędów, prędkość, obroty, temperaturę wody itp. Wyświetla również dokładny opis DTC (Diagnostic Trouble Codes). Dzięki temu dowiesz się, co oznaczają kody usterek. Następnie możesz odpowiednio wprowadzić ulepszenia lub zabrać pojazd do warsztatu.
W zależności od kodu masz możliwość skasowania wpisu za pomocą skanera diagnostycznego OBD2 np. po wyeliminowaniu błędów. Tester samochodowy rejestruje do 249 rodzajów parametrów i współpracuje z protokołami: CAN, VPW, PWM, ISO9141, KWP2000. Uniwersalne narzędzie wyświetla informacje w językach angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, niderlandzkim, włoskim, fińskim, rosyjskim, portugalskim, tureckim i polskim.
Dzięki skanerowi diagnostycznemu OBD2 możesz zarejestrować informacje takie jak m.in:
- kody usterek, opis i rozwiązanie,
- numer identyfikacyjny pojazdu (VIN),
- numer identyfikacyjny zainstalowanego oprogramowania na jednostce sterującej (ID),
- numer kontrolny kalibracji (CVN),
- dane bieżące do komputera pokładowego (PCM),
- stan jednostki sterującej silnika (ECU),
- kod gotowości,
- czujniki O2,
- oczekujące DTC po naprawie.
Poręczny skaner diagnostyczny posiada 9 różnych trybów odczytu:
- napięcie progowe Rich-to-Lean czujnika O2
- napięcie progowe Lean-to-Rich czujnika O2.
- próg niskiego napięcia czujnika dla pomiaru czasu przełączania.
- próg wysokiego napięcia czujnika dla pomiaru czasu przełączania
- czas przełączania Rich-to-Lean w ms
- czas przełączania Lean-to-Rich w ms
- minimalne napięcie dla testu
- maksymalne napięcie dla testu
- czas pomiędzy zmianami napięcia w ms